سفارش تبلیغ
صبا ویژن
داستان اولین ازدواج امریکا و عراق 


داستان اولین ازدواج سرباز آمریکایی با دختر عراقی

با وجود تمام مشکلات و موانع، اما در نهایت "شون بلاکویل" سرباز سابق ارتش آمریکا با "اهداء" در بغداد ازدواج کرد . به گزارش شیعه آنلاین، "شون بلاکویل" پیش از ازدواج با این دختر عراقی به دین مبین اسلام گروید. این زوج جوان که حدود سی سال سن دارند اولین ازدواج آمریکایی – عراقی از این نوع را برگزار کردند.

 "شون" و "اهداء" که حدود چهار سال پیش با یکدیگر ازدواج کردند، اکنون در ایالت فلوریدای آمریکا به زندگی خود ادامه می دهند و یک دختر یک سال و سه ماهه دارند.

در همین راستا "اهداء" که به شغل پزشکی مشغول است می گوید: ابتدا ازدواج ما مشکلات بسیار زیادی داشت و با مخالفت های بسیاری روبرو شدیم. اما پس از صبر و تلاش بسیار در نهایت موفق شدیم با یکدیگر ازدواج کنیم.

وی در ادامه می گوید: در سال 2003 میلادی در بغداد دنبال کار می گشتم. همان موقع با "شون" آشنا شدم. او نیز در بخش پزشکی ارتش آمریکا کار می کرد و فقط دو هفته بود که به عراق آمده بود.

مقامات ارتش آمریکا در عراق در این باره می گویند: آمار دقیقی از اینگونه ازدواج ها که میان سربازان آمریکایی با دختران عراقی صورت گرفته در دست نیست.

"شون بلاکویل" در این باره می گوید: طبق آماری که من از آن اطلاع دارم، از آغاز جنگ در سال 2003 میلادی تاکنون حدود 20 ازدواج اینگونه انجام شده است.

وی در ادامه افزود: نمی خواهم به گونه ای نشان دهم که گویا سکاندار اینگونه ازدواج ها هستم اما به واقع وقتی من با "اهداء" ازدواج کردم، این گونه ازدواج ها رواج یافت.

"شون" در ادامه می افزاید: ارتش آمریکا در ظاهر با اینگونه ازدواج ها مخالفت نمی کند اما لحظه ازدواج که می رسد به شدت مخالفت می کنند. به همین دلیل به من که در حین خدمت سربازی بودم مرخصی نمی دادند تا مراسم عقد و ازدواج را برگزار کنم و فقط 15 دقیقه به من اجازه داده شد. پس از آن هم به خاطر همان 15 دقیقه علیه من شکایت کردند و به کم کاری متهم شدم.

در همین راستا وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: از سال 2003 میلادی تاکنون 1400 ویزا به زنان عراقی که با مردان آمریکایی ازدواج کرده اند، داده ایم اما دقیقا نمی توانیم مشخص کنیم که تن از آنان با سربازان آمریکایی ازدواج کرده اند.

گفتنی است در جنگ ویتنام نیز چنین ازدواج هایی میان سربازان آمریکایی با سربازان ویتنامی رخ می داد و آمار آن بسیار بیشتر از ازدواج با عراقی ها بود زیرا بسیاری از ویتنامی ها مسیحی بودند به همین دلیل ازدواج میان آنان آسانتر بود.

"شون" در پایان گفت: خوشبختی ما نسبت به هزاران بی گناهی که در این جنگ کشته می شوند، مسأله ای غیر مهم است.


نوشته شده توسط مهرزاد گورکانی در یکشنبه 87/1/25 و ساعت 10:2 صبح
نظرات دیگران()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
ک................س
[عناوین آرشیوشده]
طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
بالا